Medewerker communicatie/marketing

Op zoek naar een toffe, gevarieerde stageplaats voor aankomend academiejaar? Say no more!  

Motena verwijst naar het Japanse Omotenashi, een eeuwenoud begrip dat vandaag nog altijd wordt toegepast. Het laat zich best vertalen als ‘gastvrijheid’ en betekent dat al onze medewerkers er alles aan doen om onze klanten elke dag een glimlach te bezorgen. Motena is een zorgkoepel met meerdere merken in portefeuille op vlak van kinderopvang, thuiszorg, een therapeutisch centrum, woonzorgcentra, ... Elk Motena-merk heeft een eigen identiteit, een eigen doelgroep, … Voor de overkoepelde marcom-dienst zijn we op zoek naar een stagiair die ons team van 5 tijdelijk kan versterken. Als stagiair wordt je volwaardig lid van het team, dat zich als een soort intern communicatiebureau profileert ten aanzien van onze verschillende merken. Je krijgt er de kans te proeven van strategische branding-oefeningen, recruitment marketing, social media marketing, copywriting, enz.

Naast meedraaien in de dagelijkse werking van de marcom-dienst krijgt een stagiair binnen Motena de opdracht om onder begeleiding op te treden als mystery shopper. Vermomd als potentiële klant maak je een doorlichting van een of twee van onze merken op basis van een draaiboek. Met een frisse blik maak je een analyse van de klantcontacten in deze merken. Werd je vriendelijk ontvangen, kreeg je een antwoord op je vraag, hoe snel kwam dat antwoord, welk gevoel kreeg je als potentiële klant, ...? Met deze resultaten gaan we aan de slag om onze werking verder te optimaliseren. 

Een marketing- en communicatiestage bij Motena is proeven van de verschillende disciplines binnen een enthousiast en warm team. Je hebt als stagiair ook echt een impact op onze werking en dus op de kwaliteit van onze zorg. Tover mee een glimlach op het gezicht van onze klanten. 

Over de stage

Profiel

  • Je hebt een warm hart voor mensen en bent op zoek naar stage met maatschappelijke impact. 
  • Je hebt een vlotte pen en bent creatief in het bedenken van ideeën en verhalen.
  • Je bent kritisch en hebt oog voor detail.
  • Je hebt basiskennis van InDesign of andere opmaakprogramma’s.
  • Kennis van video- en montagetechnieken is een nice to have, maar geen must.
  • Je matcht met het team, maar kan taken ook zelfstandig tot een goed einde brengen.
  • Je bent leergierig en staat open voor feedback om je vaardigheden te verbeteren.
  • Je hebt vooral heel veel goesting om kennis en ervaring op te doen op de communicatiedienst van een grote zorgorganisatie. 

Takenpakket

  • Je maakt tweemaandelijks het personeelsmagazine op samen met de redactieraad.
  • Je zet een mystery-shopping onderzoek op om de klantenbeleving van onze diensten in kaart te brengen.
  • Je helpt mee content creëren en verspreiden via websites en sociale media, nieuwsbrieven, persberichten,…
  • Je denkt mee na over frisse, opvallende campagnes, zowel online als offline, om onze diensten en jobs in de kijker te zetten.
  • Je staat mee in voor de opmaak van folders, affiches, flyers, gadgets,… voor al onze diensten. 

Aanbod

  • We bieden je een leerrijke stage met impact binnen een vooruitstrevende, mensgerichte organisatie waar geen enkele dag hetzelfde is.
  • Je komt terecht in een warm en hecht team van fijne collega’s die jou elk vanuit hun eigen kennis en achtergrond alle kneepjes van het vak zullen leren en die jou zien als volwaardig lid van het team.
  • Je krijgt de kans om heel veel bij te leren en vragen te stellen, jezelf te ontplooien, je vaardigheden leren kennen of aan te scherpen en om je te amuseren.

Zin in? Dien dan je stage-aanvraag hier in. 

Voor meer informatie over deze stage kan je contact opnemen met:

Judith Deryckere, marketing- en communicatieverantwoordelijke
E-mail: judith.deryckere@motena.be
TEL 051 80 52 35